Lesreglement padel

1.     Padellessen worden uitsluitend gegeven door daartoe bevoegd zijnde padelleraren van de Bramos Padel Academy.

2.     Het volgen van de padellessen gebeurt op eigen risico. De Bramos Padel Academy en de padeltrainer zijn niet aansprakelijk voor persoonlijke ongevallen, blessures en eventueel daaruit voortvloeiende schade veroorzaakt tijdens de padelles van speler of speelster bij de academy, noch voor diefstal of beschadiging van goederen van leerlingen.

3.     Een lesuur bestaat uit 50 minuten tenzij anders afgesproken met de cursist.

4.     De lessen worden gegeven in een lessencyclus van 10 of 18 lessen, tenzij anders afgesproken met de cursist.

5.     Om deel te kunnen nemen aan padellessen is het verplicht om lid te zijn van de vereniging. Dit geldt niet voor de commerciële locaties.

6.     Niet verschijnen op de les is voor rekening van de cursist. Bij blessures, verhuizing e.d. vindt geen restitutie van het lesgeld plaats, tenzij Bramos Padel Academy anders beslist.

7.     Bij tussentijdse beëindiging door cursist c.q. wettelijke vertegenwoordiger blijft het totale lesgeld verschuldigd.

8.     Lessen die door weersomstandigheden geen doorgang kunnen vinden, worden ingehaald op de aangegeven inhaaldata tot een maximum van 3 uitgevallen lessen.

9.     Lessen die door afwezigheid van de padelleraar vervallen, worden door een andere leraar overgenomen, ingehaald op één van de inhaaldata of op een andere datum i.o.m. de cursisten.

10. De padelleraar beoordeelt of een training wel of geen doorgang kan vinden. De les gaat altijd door, tenzij de trainer de les afmeldt.

11. Eenmaal aangevangen lessen die door weersomstandigheden moeten worden stopgezet, worden niet ingehaald.

12. Als een cursist niet aanwezig kan zijn bij een les dan dient hij of zij zich tijdig voor aanvang van de les af te melden bij de desbetreffend padelleraar.

13. Bij langdurige afwezigheid is het – na overleg met Bramos Padel Academy – mogelijk een vervanger te sturen van gelijke leeftijd/sterkte. Een eventuele financiële regeling tussen de vertrekkende en de komende deelnemer wordt in onderling overleg tussen de deelnemers vastgesteld zonder tussenkomst van Bramos Padel Academy.

14. In de vakantieperioden (centrale vakanties) wordt er geen padelles gegeven.

15. Tijdens feestdagen vinden er geen padellessen plaats.

16. De padelleraar is bevoegd om aanpassingen te maken in de groepssamenstelling als hij of zij dit waardevol acht.

17. Om deel te kunnen nemen aan padellessen moet de cursist zijn of haar factuurgegevens versturen naar de Bramos Padel Academy door een formulier in te vullen via de site.

18. De kosten van de padellessen worden d.m.v. een factuur naar de cursist verstuurt. De lessenreeks van max. 10 lessen dient binnen 30 dagen na ontvangst te worden betaald. Bij de lessenreeks van 18 lessen kan de cursist de keuze maken uit een maandelijkse of eenmalige betaling. De maandelijkse betaling bestaat uit 6 automatische incasso’s (iedere maand 1).

19. Bramos Padel Academy zal met het indelen van de trainingsgroepen zijn uiterste best doen aan de wensen van de cursisten te voldoen. Toch kan niet elke wens gegarandeerd worden i.v.m. beschikbaarheid, niveau, baanbezetting, inschrijvingen etc. Mocht de trainer het nodig achten, zouden er eventueel tussentijdse wijzigingen in de trainingsgroepen kunnen worden doorgevoerd.

20. Als gedurende een lessenreeks vanwege maatregelen door een pandemie de lessen niet door kunnen gaan dan zal de academy de uitgevallen lessen inhalen op de inhaaldata of op een ander moment in overleg met de cursist. Bij een langdurige stop van de lessen zal de academy samen met de vereniging kijken naar een goede oplossing mocht het niet haalbaar zijn om de uitgevallen lessen in te halen.

21. Bramos Padel Academy kan in uitzonderlijke gevallen in overleg met de vereniging besluiten dat er wordt afgeweken van de bovenstaande regels.